Khamis, 24 Oktober 2013

Pak Guard...Boleh Dipercayai ke Sekarangg...Sama Jugak Macam Maid

Tadi gempar pulak pasal kes pegawai bank kena tembak oleh pak guard. Aku rasa ni kes pertama kot dalam negara pegawai bank kena tembak dengan pak guard. Apa nak jadi la dengan manusia sekarang ni, makin lama makin kejam. Dah la Isreal tu kejam ni penjenayah sekarang pun dah jadi macam Israel. 

Kenapa aku cakap pak guard boleh dipercayai atau tida sekarang? Ok..ni based pada pengalaman aku ye sebagai seorang pegawai yang kerja dalam bidang antidadah. kebanyakan penagih yang aku temubual untuk diambil statement untuk ke court kebanyakan bekerja dalam bidang keselamatan ni. Ha..tengok syarikat keselamatan ni tak amek kesah kan pasal pengambilan pekerja seolah tangkap muat jee..


Aku tanya pak guard yang amek dadah ni kenapa amek dadah alasan nak berjaga malam, untuk stamina la dan macam-macam alasan lain la. Cuba korang bayangkan kalau la masa tu tengah lalok apa akan jadi..


Satu lagi pak guard dari kalangan pendatang asing..hohoho..macam ni pun buleh kaaa..pada pendapat aku la tak perlulah amek pak guard dari kalangan pendatang asing ni macam-macam masalah boleh jadi. Kita tak tau apakah dia ni bekas penjenayah ke masa kat negara dia. Tapi yang aku tengok pak guard pendatang asing ni seolah bangga gila pakai baju uniform pak guard ni. Ada yang seolah bila pakai uniform guard ni kuasa macam polis..hahahaa..kesahnya aku nak g melawat mak sepupu la kat kondominium kat KL tu..kan kalau tinggal kat kondominium ni ada guard, standard la kan.. Yang bestnye dengan muka kerek minta ic tuuu..hahaa..aku cakap dia kau mana ada hak nak pegang kad pengenalan aku konon aku tak nak bagi. Cet macam nak hangen je dia, pastu aku cakap kau punya pasport aku nak tengok..hahhaa..diam terus beb..muhahahhaaaaa...


Mak maid pun sama la, takleh percaya jugak.dera anak majikan la curi duet majikan la..macam-macam halll...


P/S: tapi masalahnya kebanyakan rakyat kita ni memilih kerja, tak nak la kerja lekeh lekeh macam ni..kerja memilih tapi....lu pkir la sendrikk..sori post aku yang ni takde gambar hiasan sebab aku malas nak tepek gambar alasannya aku pedap dengan pak guard..boleh macam tuu..hahahaaa

4 ulasan:

  1. mmg skang macam2 hal gla berlaku dlm malaysa,dh macam negara yg tak selmat dh,jenayah bunuh2 sana sini..

    pak guard basa berjaga mlm,mmg standart depa la amk dadah..

    btw tq..mata aku dh segar baca tulisan yg tak berwarna warni..:)

    BalasPadam
    Balasan
    1. tau takpa..kebanyakan yg berjaga malam ni depa amek syabu..ganja pun ada..macam-macam alasan la..malaysia mmg seolah nak jadi mcm amerika dah, senjata api pun senang nak dapat..
      hehehee..sebab teguran hang malam td aku alter la hurup ni jadi kaler hitam..kalau ikut background ni kaler merah..hihi

      Padam
  2. deno paling tak suka pak guard pendatang asing ni.. bukan apa, kalau nak cakap apa pun susah, bukan dia faham.. nak salahkan kerajaan pun tak boleh sbb amik pekerja asing, tapi org malaysia pulak memilih kerja...

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul tu deno..akak pun tak suka pak guard org asing ni..dorang seolah mcm dorang ada kuasa kononnye bila pakai uniform guard tu..
      tapi nak buat mcamana org malaysia kita ni memilih kije..

      Padam

© Copyright 2013 Reserved to Tempat Mencontengku l Design by DayangDeno