Sabtu, 7 September 2013

Makan Lagikkkk!! Orang Ajak Makan Free Bedal Jelaaaa...


Lepas balik dari lokap balai polis Bayan Baru, aku dapat jemputan ke majlis raya pulak..haha..dengan kawan aku jugak sama dengan bodyguardss aku..waallllaaa bestnye dapat makan free..bulan ni je dapat makan free..dah nak habis syawal dah kan..maka mana-mana ada jemputan makan bedal jelaaa...

Jemputan kali ni adalah dari Jabatan Kebajikan Masyarakat Barat Daya..memang mabeles la dorang punya majlis siap ada persembahan lagi dari PDK dan cabutan bertuah...hahaa..aku maybe datang lewat tapi rasanya tak lewat sbb dalam pukul 11.30 am aku and the gang dah ada kat situ,masuk-masuk dah ada cabutan bertuah.

Kat situ aku tengok ada juga orang yang kurang bernasib baik macam sindrom down etc..yang paling aku sedih bila tengok ada sorang family Cina datang dengan anak dia yang dah terlantar atas kerusi roda tak boleh buat apa dah. Ayah dia cakap dia demam panas masa umur 7 tahun dan lepas tu terus tak boleh gerak pe semua. Budak tu kira beruntung ada famili yang masih peduli tentang dia, yang sayang dia. Apa pun kita semua bersyukur la masih lagi boleh bergerak ke sana sini, boleh belajar dan bekerja dengan sempurna.

Kadang aku fikir macamana ye budak budak yang tak sempurna ni akan teruskan hidup kalau mak ayah dorang dah takde, adik beradik pun kalau dah berumahtangga aku rasa agak susah nak jaga barangkali..itu yang aku dan kawan aku cakap tadi lepas majlis.

Yang pasti setiap kejadian ada hikmah kan..hanya Dia Yang Tahu apa yang Dia buat..kita manusia ni hanya boleh berfikir dan berusaha untuk bantu mereka yang tak bernasib baik ni.

P/S: kalau tau awal awal tak payah la aku makan dulu lepas gi lokap..huhu


Persembahan di belakang kitorang bedal makan..

Muka gembira dapat makan sedar sedar badan dah jadi penguin..haha

Ini bukan kami yang bedal...

Dapat jugak aku kambing ni

Nahhh...gambar separuh bodyguards tengah makannn..hoho

Sesi nak habis makan..aku usha sape tah...hoho

Jamuan raya jabatan aku dapat biskut raya, jamuan JKM dapat kek coklat..waahhh best..ingat nak sebat dua tapi nampak sangat tamak haloba...


6 ulasan:

  1. oii entry takde tajuk ka?hehe

    bab makan serah kt ang..:)

    BalasPadam
    Balasan
    1. alamak....lupa buh tajuk laaakkk...hahahaa
      orang ajak makan free p jelaa..mgu dpn takda dah open housee..hahahahaa

      Padam
  2. Balasan
    1. betul tu kak..makan free jangan ditolak..hahaha..nak tgu lagi taun dpn la..hahahaa

      Padam
  3. Balasan
    1. memang best kak makan free...jimat duet belanja..hahahaaa

      Padam

© Copyright 2013 Reserved to Tempat Mencontengku l Design by DayangDeno