Ahad, 8 September 2013

Kek Oren Cuma Takde Tomato..hahaaaa



Semalam aku boring tahap gaban tak tau nak buat apa, lepas panjat tingkap pasang ampaian aku fikir nak buat apa. Nak basuh baju malas sebab semalam hujan, maka aku ke dapur la. Godek dalam peti ais ada oren, wah leh buat kek oren ni. Mulanya nak buat kek vanila instant tu yang brand Nona tapi bila fikir baiklah aku buat kek oren.

Macam biasa aku selongkar la kat internet, maka jumpalah web tu myfoodathome.blogspot.com . best gila resepi dalam tu. Kek oren aku memang gebuss laa..sedap puji diri plakkk.. elok la Puan Kutu pun semalam tahap kerajinan pun melampau macam aku.

Yang aku suka resepi ni sebab bahan tak payah nak timbang timbang. Aku ganti minyak canola tu dengan minyak masak  pastu aku tambah sikit kulit oren dalam tu, tapi bila masak tak tau mana pegi kulit tu..hahahaa..sebab aku potong kecik kecik kot.hahaa



Nah ni resepinye korang buka link ni yee... http://myfoodathome.blogspot.com/2012/02/kek-oren-paling-senang-dalam-dunia.html

P/S : nahh...semalam aku bake kek, jiran aku plak bake kek..nak lawan bau ke kakkk..hahaaaa

Inilah kek oren aku..sorilah aku tikam garfu..aku takde lidi nak cucuk.hahahaa

Inilah hasilnya apabila dipotong..gebuss kooo

10 ulasan:

  1. macam tak berapa naik je kek ang..ke ang mmg buat nipis macam ni?tp nmpk la gebunya tu.hehe

    btw tq ye resepinya..

    BalasPadam
    Balasan
    1. mmg nipis sbb aku terpakai loyang besar..ukuran asal 17cm aku balas 23cm..hahahahaaaa
      tapi dijamin gebuss dan moist..hihi

      Padam
  2. Balasan
    1. mmg sedap kak..gebus plus moist..tak rugi sy cari resepi tu malam td...hihi..esok pengkritik nak komen esok kat opis..hahaa

      Padam
  3. nak cubalah kalau senang sgtkan.. anak s pengemar kek oren

    BalasPadam
    Balasan
    1. sng sgt kak tu sy belasah buat je smlm..mmg sedap kak dgn gebus nye dgn moistnyee..:)

      Padam
  4. Balasan
    1. kak wanis sorila dah habis bwk g opis..hahahahaa...

      Padam
  5. wah nak jugak nak jugak!!!hahaha agaknya sis tak bagi jiran sebelah,kot.terliur dia.tu dia bantai buat kek pulak ngee....

    BalasPadam
    Balasan
    1. kek dah habis kak..sori..hahaaa
      huhu..agaknya dia pun buat kek jugak sbb sy tak kasi dia kan..balas dendam la tuuu..hahaha

      Padam

© Copyright 2013 Reserved to Tempat Mencontengku l Design by DayangDeno